Lifeschooling

Dla kogo jest LifeSchooling?

Projekt skierowany jest do uczniów edukacji domowej, którzy:

  • Chcą rozwijać swoje kompetencje i poznawać nowe ścieżki kariery.

  • Poszukują inspiracji i motywacji do działania.

  • Marzą o dzieleniu się swoją wiedzą i inspirowaniu innych.

LifeSchooling to innowacyjny projekt edukacyjny skierowany do uczniów edukacji domowej, który łączy rozwój osobisty z praktycznymi umiejętnościami potrzebnymi w życiu. Inicjatywa obejmowała cztery spotkania warsztatowe oraz jeden specjalny warsztat realizowane we współpracy z warszawską szkołą edukacji domowej.

Tematyka warsztatów:

  1. Efektywna nauka:

    • warsztaty dotyczące metod skutecznego przyswajania wiedzy prowadzone przez Karola Gulatowskiego, prezesa InspirED Training.

  2. Rozwój osobisty – warsztaty z zakresu:

    • Działalności społecznej – z Mikołajem Samborskim, współzałożycielem Fundacji Ważne Sprawy.

    • Nauk i technologii – z Martyną Łuszczek, studentką MIT, wyróżnioną przez Forbes w rankingu „25 under 25”.

    • Przedsiębiorczości – z Aleksandrą Woźniak, ekspertką HR i edukatorką.

    • Polityki i zaangażowania obywatelskiego – z Miłoszem Kozikowskim, Marszałkiem Parlamentu Młodych RP.

  3. Tworzenie filmu edukacyjnego – uczestnicy mieli okazję podsumować zdobyte umiejętności i podzielić się swoimi doświadczeniami z edukacją domową.

Pierwszy warsztat prowadzony przez Zofię Dorożalską był okazją do integracji uczestników_czek. Dzięki icebreakerom i grupowym ćwiczeniom mieli szansę lepiej poznać swoje doświadczenia związane z edukacją domową. Wspólnie pracowali również nad stworzeniem person osób, które z różnych powodów mogłyby zdecydować się na ED. 

Na drugim warsztacie, prowadzonym przez Karola Gulatowskiego, uczestnicy_czki zapoznali się z metodami efektywnej nauki oraz jej organizacji m.in. takimi jak Spaced Repetition czy metoda Active Recall. Dowiedzieli się również o różnych rodzajach motywacji, które mogą wspierać ich w dążeniu do wyznaczonych celów edukacyjnych. 

Na trzecim spotkaniu omawiano ideę Long Life Learning – czyli uczenia się przez całe życie – podkreślając, że edukacja nie kończy się na maturze. Prelegenci – Mikołaj Samborski, Martynna Łuszczek, Aleksandra Woźniak i Miłosz Kozikowski wskazali, jak wykorzystać swoje pasje do budowania kariery oraz jakie narzędzia mogą wspierać rozwój na każdym etapie życia.

Czwarty warsztat prowadzony przez Agatę Habib i Weronikę Bogucką był okazją do podsumowania całego cyklu spotkań oraz nagrania filmu edukacyjnego, w  którym uczestnicy_czki mogli podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z organizacją czasu i nauką na edukacji domowej. Pracując w grupach przygotowali również 10 rad dla osoby, która planuje rozpoczęcie ED.

Piąte spotkanie odbyło się w Liceum Ogólnokształcącym Nowatorska. Poprowadziła je Zofia Dorożalska, która opowiedziała o organizacji czasu i metodach efektywnej nauki. W czasie spotkania uczestnicy_czki wykonywali również ćwiczenia, m.in. takie jak zapisywanie zadań na macierzy Eisenhowera, dobieranie poznanych efektywnych metod nauki do rzeczy, których musieli się nauczyć w najbliższym czasie oraz opisywanie celów edukacyjnych metodą Smart.

LifeSchooling to wyjątkowa szansa na zdobycie cennych umiejętności i doświadczeń, które mogą być inspiracją na całe życie.

Projekt został sfinansowany przez Unię Europejską, co umożliwiło jego realizację na wysokim poziomie z udziałem ekspertów.